مثبت زندگی کد 2583
مثبت زندگی کد 2583
1402/02/12 09:37:28
"مثبت زندگی" پس از دریافت پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می کند.از جمله اهداف مرکز می‌توان به کمک به افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از فعالیت‌های بهزیستی،تسهیل در دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان بهزیستی،گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی،کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان اشاره کرد.این مرکز به 450 خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه خدمات می کند.از جمله خدمات این مرکز باید به تشکیل پرونده برای متقاضیان فرزند خواندگی،تشکیل پرونده جهت متقاضیان واجد شرایط استفاده از خدمات بهزیستی، مصاحبه اولیه و بازدید منزل، پیشگیری امور مددکاری خانواده و ارائه آموزش‌های تعلیم و تشکیل خانواده اشاره کرد.
 


اشتراک گذاری:
اخبار موسسه
مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات بهزیستی شکوه مهر
مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات بهزیستی شکوه مهر
مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات بهزیستی شکوه مهر تحت نظارت وزارت فرهنگ وآموزش عالی فعالیت خود را در مهر ماه 98 با هدف آموزش و تربیت نیروهای متخصص در گروههای مدیریت،روانشناسی و خدمات اجتماعی با ظرفیت پذیرش بیش از 2000نفر دانشجو آغاز کرد.
این مرکز هم اکنون در شاخه های مرتبط با سازمان بهزیستی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو نموده است . اهداف: ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف سازمان بهزیستی و همچنین افراد غیر شاغل
 
 
رشته های مقطع کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی خانواده
مددکاری اجتماعی اورژانس اجتماعی
مددکاری اجتماعی کودک
تربیت مربی کودکان کم توان ذهنی
تربیت مربی پیش دبستان
تربیت مربی مهد کودک
* تکنولوژی آموزشی

 

رشته های مقطع کارشناسی حرفه ای مددکاری اجتماعی خانواده
مددکاری اجتماعی اورژانس اجتماعی
مددکاری اجتماعی کودک
تربیت مربی پیش دبستان
* آسیب شناسی اجتماعی پیشگیری از اعتیاد
 
سایت مرکز علمی کاربردی شکوه مهر به نشانی زیر می باشد
http://shokuhemehr-ws-uast.ac.ir/
خانه فرزندان شکوه مهر7
خانه فرزندان شکوه مهر7

این خانه با کمک جمعی از خیرین و مسئولین موسسه در فضایی با متراژ 700 متر و 400مترزیربنا در صیاد 20 پلاک 2 جهت اسکان دختران رده سنی13 تا 18 سال تجهیز شده.

کودکان بی سرپرست حساس ترین و آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و صرفا نگهداری آنان در مراکز شبانه روزی کافی نبوده .پیشگیری و آگاهی دادن به اقشار جامعه و آماده ساختن فرزندان جهت ورود موثر و مستقل به عرصه زندگی از برنامه های این موسسه می باشد .پذیرش بدین صورت می باشد :با حکم دادگستری فرزندان به سازمان بهزیستی تحویل داده می شوند و پس از مراحل قانونی به خانه های شبانه روزی انتقال می یابند.پس از پذیرش فرزند تیم متخصصی شامل مسئول فنی و مددکار و روانشناس و مربی اقدامات لازم جهت چکاپ ازمایشات و ثبت نام مدارس و... انجام می دهند.

فعالیت ها:

1_ثبت نام فرزندان در مدارس جهت ارتقای سطح اموزشی و پرورشی.2_انجام برنامه های آموزشی و مهارتهای زندگی.3_برگزاری کلاس های آموزشی و حرفه ای(آشپزی و شیرینی پزی_نقاشی-خیاطی_گلدوزی_کامپیوتر_زبان)4_انجام اقدامات پزشکی و روانپزشکی و روانشناسی درصورت نیاز کودکان و تامین هزینه ها از طریق موسسه خیریه بوستان شکوه مهر.

اهداف:

1_ارتقای سطح مهارت فرزندان 2_افزایش اعتماد به نفس3_افزایش سطح عزت نفس فرزندان

خانه فرزندان شکوه 4
خانه فرزندان شکوه 4

این خانه با کمک جمعی از خیرین و مسئولین موسسه در فضایی با متراژ 600 متر مربع و زیر بنای 300متر مربع واقع در ویلای 10پلاک 17 جهت اسکان فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست رده سنی 2 تا 6 سال تجهیز و در مورخه 97/9/14 با هدف نگهداری شبانه روزی این عزیزان فعالیت خود را آغاز کرد . این عزیزان از طریق دادگستری و سازمان بهزیستی به این خانه تحویل داده می شوند . در حال حاضر 15 نفر دختر 2 تا 6 سال در این خانه مستقر می باشند . فرزندان بر اساس مشکلاتی که دارند از برنامه های گفتار درمانی،کاردرمانی و بازی درمانی استفاده می کنند . فرزندانی که بیش فعال هستند زیر نظر متخصص تحت درمان قرارمی گیرند. این فرزندان با ثبت نام در مهد کودک و پیش دبستانی های خارج از خانه از آموزشهای آنها بهره مند میشوند و در خانه نیزآموزشهای لازم متناسب با سن آنها توسط مربیان انجام می شود در زمینه فرزند خواندگی،ماهیانه بین 3 تا 4 نفر از فرزندان به عنوان فرزند خوانده به خانواده های فرزند پذیر واگذار می شود.


فعالیت ها:

-1ثبت نام فرزندان در مهد و پیش دبستانی جهت ارتقای سطح آموزشی آنها در این سنین .-2انجام برنامه های بازی درمانی،کاردرمانی و گفتار درمانی برای فرزندان جهت رفع مشکلاتشان . -3برگزاری مراسمات مناسبتی و جشن تولد برای فرزندان در داخل خانه . -4اعزام فرزندان به مکانهای تفریحی (پارک - سینما - شهربازی و ... ). -5 برگزاری کلاسهای آموزشی برای فرزندان در مجموعه به کمک مربیان افتخاری( قرآن،زبان و ... ) -6انجام اقدامات پزشکی لازم توسط مسئول پزشکی خانه برای فرزندانی که نیاز به درمان دارند و تامین هزینه های مربوطه از طریق کمک های خیرین .

اهداف:

-1نگهداری،آموزش و تربیت کودکان بی سرپرست و بد سرپرست دختر. -2پیگیری پس از ترخیص فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی تا 5سال . -3واگذاری فرزندان به خانواده های فرزند پذیربه عنوان فرزند خوانده.

خانه فرزندان شکوه 3
خانه فرزندان شکوه 3

این خانه با کمک جمعی از خیرین و مسئولین موسسه در فضایی با متراژ 600 متر مربع و زیر بنای 300متر مربع واقع در ویلای 10پلاک 17 جهت اسکان فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست رده سنی 2 تا 6 سال تجهیز و در مورخه 97/9/14 با هدف نگهداری شبانه روزی این عزیزان فعالیت خود را آغاز کرد .

این عزیزان از طریق دادگستری و سازمان بهزیستی به این خانه تحویل داده می شوند . در حال حاضر 15 نفر پسر 2 تا 6 سال در این خانه مستقر می باشند . فرزندان بر اساس مشکلاتی که دارند از برنامه های گفتار درمانی،کاردرمانی و بازی درمانی استفاده می کنند . فرزندانی که بیش فعال هستند نیز زیر نظر متخصص تحت درمان قرار می گیرند.این فرزندان با ثبت نام در مهد کودک و پیش دبستانی های خارج از خانه از آموزشهای آنها بهره مند میشوند و در خانه نیزآموزشهای لازم متناسب با سن آنها توسط مربیان انجام می شود در زمینه فرزند خواندگی،ماهیانه بین 2 تا 3 نفر از فرزندان به عنوان فرزند خوانده به خانواده های فرزند پذیر واگذار می شود.


فعالیت ها:

-1ثبت نام فرزندان در مهد و پیش دبستانی جهت ارتقای سطح آموزشی آنها در این سنین .-2انجام برنامه های بازی درمانی،کاردرمانی و گفتار درمانی برای فرزندان جهت رفع مشکلاتشان . -3برگزاری مراسمات مناسبتی و جشن تولد برای فرزندان در داخل خانه . -4اعزام فرزندان به مکانهای تفریحی (پارک - سینما - شهربازی و ... ). -5 برگزاری کلاسهای آموزشی برای فرزندان در مجموعه به کمک مربیان افتخاری( قرآن،زبان و ... ) -6انجام اقدامات پزشکی لازم توسط مسئول پزشکی خانه برای فرزندانی که نیاز به درمان دارند و تامین هزینه های مربوطه از طریق کمک های خیرین .

اهداف:

-1نگهداری،آموزش و تربیت کودکان بی سرپرست و بد سرپرست پسر . -2پیگیری پس از ترخیص فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی تا 5سال . -3واگذاری فرزندان به خانواده های فرزند پذیربه عنوان فرزند خوانده.

خانه فرزندان شکوه مهر 2
خانه فرزندان شکوه مهر 2

این خانه از سال 94 با ظرفیت 20نفر برای حمایت و نگهداری شبانه روزی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست پسر بین سنین12 تا 18 سال تاسیس گردید.

که در ابتدا در محلی استیجاری واقع در سیدرضی 31 شروع به فعالیت و سپس در سال 96 به منزلی واقع در صیاد32( پلاک32 )با عرصه 600 متر زمین و 600 متر بنا که به همت جمعی از خیرین و هیئت مدیره موسسه خریداری و بازسازی گردید انتقال یافت. این محل در 2 طبقه بنا شده که طبقه اول خوابگاه و محل زندگی فرزندان و طبقه دیگر واحد اداری می باشد . در حال حاضر 20نفر از فرزندان بی سرپرست در این خانه مستقر می باشند که از طریق دادگستری و سازمان بهزیستی پذیرش و به این خانه تحویل داده میشوند .در بدو ورود به این خانه پس از تشکیل پرونده برای فرزند، در صورت نداشتن اطلاعات پزشکی لازم تمامی آزمایشات لازم برای تشخیص سلامت یا عدم سلامت فرزندان انجام می شود و در صورتی که فرزندی دارای مشکل خاصی باشد و نیاز به درمان داشته باشد اقدامات لازم جهت درمان وی صورت می گیرد . در صورتی که فرزندی فاقد شناسنامه و دفترچه درمانی باشد اقدامات لازم در این خصوص انجام می شود. در این مرکز علاوه بر نگهداری شبانه روزی، آموزشهای لازم توسط مربیان و مسئولین خانه جهت ادامه یا شروع به تحصیل فرزندان در مدارس عادی انجام می گیرد .

فعالیت ها:

-1 بهره گیری از معلمان افتخاری جهت تدریس دروس آموزشی به فرزندانی که مشکل یادگیری دارند . -2 برگزاری کلاسهای آموزش قرآن توسط معلمان افتخاری. -3 برگزاری کلاسهای هنری ( معرق کاری،حکاکی روی سنگ و... ) در مرکز توسط مربیان افتخاری . -4 ثبت نام فرزندان در کلاسهای فنی حرفه ای در تعطیلات تابستان متناسب با استعداد فرزندان. -5 فراهم آوردن شرایط و امکانات تفریحی برای فرزندان در اوقات فراقت از جمله سینما،شهـربازی،پارک ،استخر و اردوهای تفریحی.-6 برگزاری اردوهای داخل استانی و خارج استانی و خارج از کشور. -7 شرکت کردن فرزندان به همراه مربی در مراسمات مذهبی و مناسبتی همچون مراسمات محرم، 22 بهمن و ... برای آشنایی بیشتر فرزندان با این مراسمات .

اهداف :

-1نگهداری،آموزش و تربیت فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست در رده سنی 12 تا 18 سال . -2 پیگیری های پس از ترخیص . -3 در صورت امکان واگذاری به خانواده جایگزین و یا تحویل به خانواده خود در صورت رفع مشکلات خانواده مبنی بر عدم صلاحیت نگهداری از فرزند .

خانه فرزندان شکوه مهر 1
خانه فرزندان شکوه مهر 1

خانه فرزندان شکوه مهر1 بعنوان اولین مرکز زیر مجموعه موسسه در سال 92 شروع به فعالیت نمود. ابتدا در منزلی استیجاری واقع در سیدرضی 46 شروع بکار و سپس در سال 96 به همت و کمک خیرین به منزلی واقع در صیاد 32 ( پلاک 34) به متراژ 600 متر عرصه و 600 متر بنا منتقل شد. بنای این خانه با مشارکت تعدادی از خیرین خریداری و جهت اسکان فرزندان در دو قسمت بازسازی گردید . در این خانه تعداد 20 نفر از فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست پسر بین سنین 6 تا 12 سال بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند . این فرزندان از طریق دادگستری و سازمان بهزیستی تحویل این خانه می گردند. در بدو ورود فرزندانی که شناسنامه و دفترچه درمان ندارند شناسایی و اقدامات لازم جهت صدور شناسنامه و دفترچه درمان انجام می گیرد . همچنین تمامی آزمایشات برای تشخیص سلامت یا عدم سلامت فرزندان در بدو ورود به خانه انجام می شود و در صورتی که فرزندی دارای مشکل خاصی باشد و نیاز به درمان داشته باشد اقدامات لازم جهت درمان وی صورت می گیرد (انجام اقدامات پزشکی لازم برای درمان یکی از فرزندان که با سوختگی شدید به موسسه تحویل داده شد و همچنین فرزندی با بیماری تالاسمی ماژور).در صورتی که فرزندی فاقد کارت واکسیناسیون باشد ،اقدامات لازم جهت واکسیناسیون از طریق مرکز بهداشت برای صدور کارت واکسن انجام می شود . در این مرکز علاوه بر نگهداری شبانه روزی، آموزشهای لازم توسط مربیان و مسئولین خانه جهت ادامه یا شروع به تحصیل فرزندان در بیرون از خانه و در مدارس عادی انجام می گیرد . این خانه همچنین توانسته تا کنون به کمک معلمان و کارشناسان افتخاری تعداد زیادی فرزند محروم شده از تحصیل را بصورت جهشی تا پایه هفتم ارتقاء دهد. به عنوان مثال در سال 98 و 99 تعداد 9 نفر را که بی سواد بوده اند و فاقد شناسنامه پس از پذیرش و اخذ شناسنامه توسط همکاران ظرف یکسال در کلاس هفتم ثبت نام نموده اند. همچنین 2 فرزند با اختلال رشد و اختلال در بینایی در مرکز تحت درمان می باشند.

فعالیت ها:

-1 بهره گیری از معلمان افتخاری جهت تدریس دروس آموزشی به فرزندانی که مشکل یادگیری دارند . -2 برگزاری کلاسهای آموزش قرآن برای فرزندان توسط معلمان افتخاری. -3 برگزاری کلاسهای هنری ( چرم دوزی، نمد دوزی ) در مرکز توسط مربیان افتخاری. -4 ثبت نام فرزندان در کلاسهای تابستانی ( ورزشی-هنری،آموزشی ) متناسب با استعداد فرزند در شاخه مربوطه. -5 برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی داخلی و خارج از استان و خارج از کشور برای فرزندان. -6 شرکت در مراسمات مذهبی و مناسبتی همچون مراسمات محرم، 22 بهمن و ... برای آشنایی بیشتر فرزندان با این مراسمات .-7 افتتاح واحد دندانپزشکی جهت ارائه خدمات دندانپزشکی به گروه هدف

اهداف:

-1 نگهداری،آموزش و تربیت فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست در رده سنی 6 تا 12 سال . -2 تحویل فرزندان به خانواده جایگزین یا امین موقت و همچنین در صورت تشخیص صلاحیت نگهداری خانواده خود فرزند تحویل به خانواده هایشان .که با این رویکرد تا کنون 23 فرزند را به کانون خانواده خویش بازگردانده و 3 نفر از این فرزندان نیز تحویل به امین موقت شده اند.

دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
1 از 5