پشتیبانی از 3 هزار و 450 معلول کم توان ذهنی در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد
پشتیبانی از 3 هزار و 450 معلول کم توان ذهنی در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد
1401/10/12 11:02:34

رئیس هیئت مدیره موسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر از نگهداری و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان ذهنی در مشهد خبر داد.

 


محمدهادی اشرافی در حاشیه بازدید تور خبری اداره بهزیستی خراسان رضوی از آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی مشهد امروز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه  گفت: تمامی افراد دارای معلولیت تحت حمایت این موسسه، بی سرپرست هستند که ۲۳۰ نفر از کم توانان ذهنی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر این افراد، رها شدگان در حرم مطهر رضوی می‌باشند که به این مرکز گسیل شده اند و در کنار معلولان ذهنی، تعداد ۱۷۵ فرد سالم بی سرپرست نیز در یکی دیگر از آسایشگاه‌های تحت نظارت نگهداری می‌شوند.

اشرافی خاطرنشان کرد: موسسه بوستان شکوه مهر همچنین ۲هزار نفر از آسیب دیدگان جسمی و حرکتی را خارج از موسسه، تحت سرپرستی مادی و معنوی دارد که ۱۷۰ نفر نیز مستقل شده اند.

مدیریت شهری مشهد حامی معلولان

اشرافی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی مشهد مقدس در ارتباط با اعطای کمک ۵ میلیارد تومانی به مراکز نگهداری از معلولان اظهار کرد: خوشبختانه دوره کنونی مدیریت شهری، حمایت‌های سودمندی از جامعه معلولان داشته است و مصوبه اخیر شورای شهر در راستای بازدید ریاست شورا، شهردار مشهد مقدس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان شهری بوده است.

وی یادآور شد: در سراسر جهان، مدیریت مراکز نگهداری از معلولان و اقشار آسیب پذیر با شهرداری هاست؛ لذا می‌توان گفت مراکز نگهداری از معلولان زیرمجموعه مدیریت شهری است و انتظار داریم تعامل حداکثری با مراکز نگهداری از معلولان داشته باشند.

اشرافی در مورد هزینه‌های مرکز معلولان شهید بهشتی تصریح کرد: آورده مالی مبتنی بر مصوبه شورای شهر مشهد را صرف افزایش ظرفیت‌های عمرانی این مرکز و تجهیز دیگر مراکز خواهیم کرد.

تکذیب عقیم سازی معلولان ذهنی شدید

مدیر مرکز معلولان ذهنی شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی پیرامون شایعات عقیم سازی معلولان ذهنی متذکر شد: این مسئله هیچگاه رخ نداده است و هرگونه مشکلات جنسی و پرخاشگری‌های افراد معلول ذهنی خیلی شدید با دارو و تحت نظارت کامل بهداشتی و درمانی صورت میگیرد.


اشتراک گذاری:
اخبار موسسه
دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
1 از 5